Vi beklager !

Det har oppstått en feil på siden. Prøv å oppdatere siden, eller prøv igjen senere.

Hvis du fortsetter å se denne feilmeldingen, kan du kontakte oss på hjelp@neumann.no

{{error.Id}}
{{error.Date}}

Varsel om mulig prisendring fra 1. mai 2020

Som et resultat av Covid-19/Koronaviruset og en priskrig i det internasjonale oljemarkedet så har valutamarkedet vært særdeles turbulent og den norske krone har svekket seg betydelig de siste uker.

Dette resulterer i kraftig økte innkjøpspriser på mange av våre varer, da våre leverandører har varslet endring i sine priser ovenfor oss.

Med bakgrunn i det ovenstående så varsler vi våre kunder om økte priser. Økningene vil være mellom 2 – 15 %, men noen produkter kan endres utenfor dette intervallet. Våre prisendringer dokumenteres med den sterkt svekkede kronen, som har svekket seg med ca 20 % de siste ukene. Følgende produktområder er omfattet, men andre produktområder kan tilkomme:

• Plateprodukter – flere typer
  • Listverk og utforinger
  • Importerte trevirke
  • Dør og vindu
  • Fasadeprodukter
  • Tak (stål)
  • Stålstendere
  • Forskaling og armering
  • Våtrom

Neumann Bygg vil sammen med sine leverandører følge markedet nøye, og den endelige fastsettelsen av prisendringene vil være på nivå med valutaendringene på tidspunktet for prisfastsettelsen. Hvis kronen styrker seg i de nærmeste ukene vil dette selvsagt påvirke prisøkningene, slik at disse blir mindre enn varslet. Hvis den norske valutaen vender tilbake til tidligere nivåer vil vi selvsagt justere prisene nedover.

Et mer detaljert prisvarsel vil bli publisert nærmere 1. mai.

Varselsbrevet kan du laste ned her